דף הבית » מאמרים » מאמרים IT Groupמאמרים » סיפור לקוח - Exchange 2010

מבטיחים שרידות

חברת TadSec שדרגה את סביבת העבודה המרכזית לסביבה וירטואלית מבוססת Windows Server 2008 R2 ו-Exchange Server 2010 - והרוויחה תשתית IT שתומכת בצמיחה, מספקת יכולות רבות יותר למשתמשים ובעיקר מבטיחה שרידות משופרת של המידע העסקי

פורסם: 16 במאי, 2010
*
 

 

מבט כולל על החברה

חברת TadSec מספקת פתרונות אבטחה משולבים, מבוססי מערכת שליטה ובקרה מתקדמת לניהול האבטחה הנשען על סנסורים מגוונים ומערך ניהול אירועים והפצה, לגופים וחברות בכל רחבי העולם. לחברה מרכז פיתוח בישראל, המעסיק כ-20 עובדים, ובנוסף נציגויות וקבלני משנה במדינות רבות. גם עובדי הסניף המקומי נמצאים באופן תדיר בחו"ל לצורך ביצוע פרויקטים, ועושים שימוש רב בגישה מרחוק למידע באמצעות מחשבים ניידים וטלפונים חכמים.


*
 
* הסביבה החדשה מספקת ל-TadSec תשתית IT אשר תומכת בצמיחה ובהתרחבות פעילותה בעולם, גם בהסתכלות קדימה. זאת, תוך שרידות טובה יותר של המידע - בזכות יצירת שני שרתים וירטואליים נפרדים, שילוב פתרון DRP ויצירת מספר שכבות של גיבוי *
  ניר שילוני
CTO של IT Group
 
*
 

האתגר העסקי

בחברה פעל שרת Microsft Small Business Server 2003, אשר קרס עקב כשל טכני. אופן העבודה הצריך פתרון מהיר, על מנת להמשיך ולספק לעובדים גישה למערכות שונות, לקבצים, לדוא"ל, ליומנים ועוד.

"הצורך לבצע התקנה חדשה של המערכת כולה, הביא לבחינה של הצרכים הנוכחיים והעתידיים של TadSec", פותח שי אדרי,מנהל IT ב-TadSec. "בעקבות זאת, הוחלט לנצל את ההזדמנות ולשדרג את פלטפורמת העבודה הקריטית לדור מתקדם יותר, שיתמוך בהמשך הצמיחה העסקית של החברה". כמו כן, לקחים שהופקו מאירוע הקריסה, הביאו להחלטה להרחבת יכולות הגיבוי של המערכת החדשה.

הפתרון

ב-TadSec הוחלט לאמץ את המודל הווירטואלי, ולהקים על גבי שרת פיזי יחיד שני שרתים וירטואליים: האחד Domain Controller והשני שרת דוא"ל וניהול לוחות זמנים ויומנים Exchange Server 2010. זאת, על גבי תשתית Windows Server 2008 R2 ושכבת וירטואליזציה VMWare. הפרויקט בוצע על ידי חברת IT Group.

לאחר שלב ההתקנה, הועלה המידע לשרתים, המשתמשים הוגדרו מחדש ובוצע קישור בינם לבין המערכות השונות הפועלות בארגון. "בנוסף הוקם פתרון להתאוששות מאסון (DRP), על מנת להבטיח רציפות עבודה במקרה עתידי של כשל חמור", מתאר ניר שילוני, ה-CTO של IT Group.

יתרונות עסקיים

"הסביבה החדשה מספקת ל-TadSec תשתית IT אשר תומכת בצמיחה ובהתרחבות פעילותה בעולם, גם בהסתכלות קדימה. זאת, תוך שרידות טובה יותר של המידע - בזכות יצירת שני שרתים וירטואליים נפרדים, שילוב פתרון DRP ויצירת מספר שכבות של גיבוי", אומר שילוני.

כמו כן, Exchange Server 2010 מאפשר סנכרון פשוט יותר עם מכשירים ניידים, כגון טלפונים חכמים, ובכך מספק גישה מהירה, נוחה, זמינה ומאובטחת יותר למידע עסקי קריטי עבור כוח העבודה הנייד והנציגים בחו"ל.

בנוסף, שרת הדוא"ל החדש תומך בתיבות דואר בעלות נפחים גדולים יותר, דבר המאפשר הקצאה של תיבות בעלות 10 ג'יגה-בית ויותר ועל ידי כך להיפתר מהשימוש בקבצי PST - יכולת חשובה עבור אנשי הארגון.

תרומת כלי מיקרוסופט להצלחת הפרויקט
אדרי מסביר, כי מבחינת המשתמשים השינוי העיקרי הוא ביכולות שרת הדוא"ל החדש. "השרת החדש מספק יכולות שליטה טובות יותר, כגון קבלת הודעות דוא"ל הנשלחות אל המנכ"ל בידי מזכירתו, שמבצעת סינון ראשוני ומעבירה אליו רק את ההודעות הרלוונטיות", הוא מרחיב. 
יכולות אחרות של Exchange 2010 הן האפשרות ליצור אוטומטית רצף של הודעות דוא"ל משורשרות, שימוש בחיווי זמינות טרום שליחה, מערכת Outlook Web Access מתקדמת יותר לגישה מאובטחת ל-Exchange מכל דפדפן ועוד. 
"אלו תכונות שתורמות מאוד לייעול העבודה", אומר אדרי.


*
 
* בזכות רישוי OVS, עלות השדרוג הינה עלות העבודה בלבד - ומכיוון שהשרת הקודם בכל מקרה נפל, מדובר לעלות זהה להתקנה מחדש של המערכת הקודם. מכאן ההחלטה לעבור לסביבה וירטואלית ומתקדמת יותר, הופכת לברורה מאליה *
  ניר שילוני
CTO של IT Group
 
*
 

סיכום
שילוני מבהיר, כי התהליך כולו היה מהיר ופשוט יותר, בזכות רישוי OVS. 
"מכיוון שמדובר ברישוי OVS, שכולל זכויות שדרוג לגרסה המתקדמת ביותר, המעבר היה חלק יותר", הוא מסכם. "בזכות רישוי OVS, עלות השדרוג הינה עלות העבודה בלבד - ומכיוון שהשרת הקודם בכל מקרה נפל, מדובר לעלות זהה להתקנה מחדש של המערכת הקודם. מכאן ההחלטה לעבור לסביבה וירטואלית ומתקדמת יותר, הופכת לברורה מאליה".

 

גרסה להדפסה גרסה להדפסה       שליחה לחבר שליחה לחבר      

יצירת קשר מיידית

  השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
* שם מלא:
* אימייל:
  הודעה:
*  קוד זיהוי קוד זיהוי